Thursday, August 11, 2011

Thimon Thez....

OMG, I am havin' such a ball with these crazy birthday cards lately. This is another card I made for my sister. Man, she hit the JACKPOT for homemade cards this year! I wish you could have seen her reading this out loud in front of everyone. She got so tongue tied and then got to giggling.... Seriously, it was hilarious watching her. What a hoot! That just made my day so needless to say, I was pleased as punch!

Ok, so this is a little digital image from Squigglefly and what's really cool about their images is, they come with a mirror image too! That's a first for me as I've never seen that done before, but boy it sure does come in handy. Take for instance this little crazy bird. I wanted them to sorta look like they were talkin' to each other. So I wanted him to face one direction and say something and then I wanted him to face the other direction and talk again, and these two mirror images worked great for this. I pretty much just made text boxes in MSWord and then pasted the images beside them for the design. Pretty straight forward but it took some doin' since text boxes can be kinda quirky if you know what I mean. I also printed the images onto some old October Afternoon scrap paper that I had in my stash and then cut them out. So the little bird's body is paper pieced but the rest is colored with my Copics. I added a strip of polka dotted DP along the bottom edge and rounded the bottom corners too. As a finishing touch, I threaded a button and glued it to the right side for a little added dimension. And that's it....

oh, except here's the BEST PART!!! Bwah-ha-ha-ha-ha!! Is that great or what?? Man I do love this card. I'm so glad she got a kick out of it too! Ok, now it's your turn...... What? You don't know what today is? Well, my little feathered friends, it's THAT'S KRAFTY THURSDAY 53. Yay!! So come on and get that Kraft cardstock out and let's get KRAFTY!! It's easy to play along in my little challenge, just make a project and use some Kraft colored cardstock on it. Hey, it don't get no easier than that! *snort* Then just link your project below by August 24th at 7:00 pm EST and YOU just might become a member of the most elite cardmaking group evah, THE KRAFTY CHICK club! Pfffft! Well, I don't know about that but it's a real BIG DEAL to us hens, that's fer sure!! Tee-hee! Ok, so let's GET KRAFTY!!

Oh, and if that twern't enough, this card is also doing double duty in the latest and greatest FTR18 challenge over at the Catered Crop.

Here's your FTR18 recipe, and it's almost an anything goes challenge, so have fun! (I've colored the ingredients I used in red)

  • Colors – primary colors like red, yellow, blue (and green), and a little brown for dirt
  • Stamps and Stickers – anything that grows from a seed, gardening, back to school, worms!
  • Patterns – circles, checked/gingham, notebook paper
  • Color Mediums – stamping ink, markers (ProMarker, Copics)
  • Embellishments – buttons, ribbon, thread/twine
  • Tools – border punch, die cut shapes, embossing plates
  • Techniques – make a bookmark, mat your panels, tie ribbons through your buttons, machine sewing
  • Theme – garden, back to school

And get this, the winning entry gets some..... May Arts Ribbon!! Woo-hoo!

May Arts Ribbon

May Arts Ribbon is only THE leading distributor of high quality ribbon products, serving a wide variety of merchants from large retail outlets to home-based business in the craft and scrapbooking, gift, stationery, quilting, fancy food, floral, interior design and jewelry industries. Be sure to check out all the wonderful products and inspiration over at the May Arts website!

Sooooo, you can enter both of these challenges with one card and make double duty out of your project too! Yay! Now that's what I'm talkin' about! Whatcha waitin for? Come on and play along...

Okee dokee, that's it from the hen house today. I hope you all have a TEE-RIFIC Thursday! {{{hen hugs}}}


Digital Image - Squiggelfly; DP - October Afternoon; CS - SU Kraft; Copics; Button; Twine


  1. OMG, this is so cute. I love it. I bet your sister did too. Thanks for the chuckle today. Have a great one.

  2. So funny! I was giggling thinking of her trying to read this out loud. What a hoot! Very cute CAS card. Love it! Yeah! It's TKT!

  3. Super cute card!! I love the little chics!! The 'so un-impressed' look on their face is so adorable!! =o)

  4. OMG...i have been having a blast looking at all your cards this week. This one was so funny!! I might use the idea for my daughter's card this year :). TFS.

  5. Oh Yes, I am loving the squigglefly images. And your card is great FUN. Made me chuckle, too. Hugs...

  6. Cute, I love it.

  7. What a super card!! Definitely a smile maker!! =)

  8. Hee Hee . . . such a great giggle. Love those mirror images. How smart!

  9. What a hoot this card is! At first glance the cute little chick got me - but as I tried to read your text (with the lisp accent!) it occurred to me how silly I must sound - wish I was there to hear your sis read the card out loud! You made my day!

  10. That is thuch a funny card - thoo cute! I love your personalized thentiments :)

  11. What kind of mind thinks of this stuff? Great card, Jeanie!

  12. That card got us all! I.imagine a line across the US and then across the Pacific to us in Australia and.the rest of SE Asia and back across Asia, Europe, the UK and Canada all lisping out loud! You rock. (ps. what font did you use?)

  13. LOL...started my morning with a cup of coffee and this card. I'm hoping the keys don't stick too badly after spewing my first sip. :D
    Your card is WONDERFUL!!
    Thanks so much for sharing your great humor and talent.

  14. This card is soooo stinkin cute! Omg..thanks for the fun laugh and challenge :)

  15. Snigger!! Love your card... I'd of opened it and made the note disappear too :-D Sue xx

  16. I love your card! So fun and creative!

  17. OMG, I'm giggling myself silly! This card is great. :)

  18. LOL! Such a sweet silly card! I just love the look on their faces, lol!
    Thanks for another inspiring Krafty time :)
    hugs, margie

  19. love the duck!

  20. LoveLoveLove it!!! The faces of these birds are so funny!
    WOW I L.O.V.E. the "simplicity" of this Kraft card!!! Great idea to put the ribbon on the bottom and repeat it in the inside! Paper piecing and a little coloring and voilà, a perfect Jeanie card!!!

  21. I love the simplicity of your card Jeanie...and of course the humour lol!!xx


I just love hearing from da hens!! Thank you for taking the time to share your thoughts with me. Cluckity-cluck!